lunes, 14 de mayo de 2012

GRÀCIES ENRIC

Ja que aquest blog tracta no només d’art, sinó d’educació, era impensable que no dediqués un espai a un dels professors més significatius de la meva escola, l’Escola La Masia, que enguany deixa la seva professió com a docent. I com no, aquesta entrada la faré en valencià, en honor a ell i a tota l’escola.
Enric és professor de socials, història i història de les religions. He de dir, que quasi no recorde res de les assignatures que impartia, ja que em dedicava a memoritzar la matèria per escopir-la posteriorment als exàmens. No obstant, he de donar-li les gràcies, no pels coneixements acadèmics ja oblidats, sinó per tots eixos valors que em va ensenyar i que a dia d’avui segueixen vius al meu interior, com la lluita per una societat millor, per una vida feliç basada en l’estima i respecte pels altres. També per formar-nos com a persones, com a ciutadans exemplars; per animar-nos a mantenir-nos sempre en peu i recordar-nos que la unió fa la força; per defendre l’educació laica, aliena als dogmatismes, una educació sense homofòbia, xenofòbia ni racisme. En definitiva, gràcies per fer-me estimar la meva llengua, les meves idees, el meu poble, la meva escola.
Enric és un exemple a seguir per a tots nosaltres; el millor exemple d’implicació en la seva escola i la de tots, a la qual va pertànyer des dels seus inicis, 40 anys enrere, un compromís amb l’educació i amb el seu treball, que havent pogut  jubilar-se fa anys, ha seguit donant guerra fins al present. La Masia ja mai serà el mateix sense ell...
Gràcies Enric, gràcies de debò.


No hay comentarios:

Publicar un comentario